onsdag, juli 08, 2009

Semester

Precis i detta nu börjar min semester. Lämnar jobb och även staden jag bor i och älskar i 4,5 veckor.

Det blir Göteborg-Hönö-Huskvarna och så massa Öland. Några väldigt sociala veckor och så några betydligt lugnare. Min packning blev tung kan jag säga. Hade stora svårigheter att avgöra hur många böcker det är okej att ta med sig. Hann iallafall läsa ut den jag läst senaste dagarna då det kändes som extremt onödigt att spara plats för en nästan utläst bok.

Har läst hennes "Julstädningen och döden/församlingen under jorden" som är del 1 och 2 i Margareta Strömstedts typ självbiografiska serie. Del 3, "Natten innan de hängde Ruth Ellis och andra berättelser ur mitt liv" läste jag nämligen redan förra sommaren. Jag tyckte mycket om den och även om 1 och 2 helt klart var läsvärda levde de kanske ändå inte riktigt upp till förväntningarna. Eller del 1 gjorde nog det nu när jag tänker efter.

Vi hörs här typ v.33 om jag inte får ett oväntat blogg-ryck innan dess.