måndag, juni 22, 2009

Bibelskolereklam

I en tidning jag bläddrade i under torpkonferensen fastnade mina ögon på en annons om en bibelskola som går till hösten. De där annonserna brukar ju försöka locka med någon slogan, uppmaning eller något annat som ska göra en intresserad av att gå.

"Dags att nå den svenska folksjälen".

Denna annons väckte helt klart min uppmärksamhet men det var inte någon positiv sådan. Ordet folksjäl känns liksom inte så...hur ska jag säga...lockande.

Men det kanske bara är jag som får dåliga nationalist-vibbar? Men jag har iallafall mailat och berättat vilka associationer jag får. Förhoppningsvis är sloganen inte vald med så stor omsorg.

2 Comments:

Blogger Daniel Sturesson said...

Vad i hela friden? Man tror det är ett skämt!

3:35 em  
Blogger Daniel Sturesson said...

Om min kommentar var otydlig så kan jag ju förtydliga och säga att jag fick precis samma associationer som dig och har svårt att förstå hur någon inte kan få det.

3:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home