måndag, juli 06, 2009

Lite musiktips en måndagskväll

Sixpence non the richer spelade tydligen på Gullbrannafestivalen i helgen. Ikväll kom jag och tänka på när vi åkte till Parkfestivalen (det måste ha varit 99). Då lyssnade vi nämligen på typ Kiss me hela vägen till Alingsås (på den tiden var det typ värsta äventyret). Den var med i soundtracket till high school filmen "She´s all that" om någon kommer ihåg den.

Jag tycker annars att exempelvis "With every breathe" som de gör tillsammans med Jars of Clay är grym.

Leigh Nash, sångerska i bandet har även släppt en soloskiva med låtar som "My idea of heaven" och Along the wall.

2 Comments:

Blogger filippa said...

jullan! tack för tipsen!!! nu lyssnar jag på sixpence.... gillar dem mycket alltså! :) ps. jag har ny blogg, kanske förvirrande.... :) /Filippa

3:08 em  
Blogger Julia said...

Bra att du gillar mina tips! Jag vet ingen som byter blogg så oftga som du men jag följer självklart med till den nya, har redan lagt in den i bloggbevakaren :). Min egen blogg har sett likadan ut i över 4 år...

3:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home