måndag, juni 22, 2009

halvårssummering

I början av året skrev jag ner några saker jag ville göra 2009. Tänkte att det kunde vara dags för en summering när mer än halva året gått...


1. Åka skidor igen (sist det skedde måste varit typ år 2001 el tidigare) En långhelg i vemdalen i januari är bokad.

2. Läsa Dostojevski (har lite ångest för att detta ännu inte blivit gjort)

3. Delta i något spring-lopp och klara av det

4. Åka på Hajk och bo i vindskydd (har inte skett på säkert 10 år)

5. Åka till Israel (är fortfarande på jakt efter en bra resa att haka på... i vår, sommar eler höst)

6. Besöka minst 2 städer i Östeuropa

7. Våga sjunga riktig kareoke

8. Spela pingis

---

Om jag räknar midsomarhelgens tältboende som hajk kommer jag upp i 2/8. Det är inte helt okej. Men tur att jag fortfarande har ett halvåt till på mig (som om det vore än tävling och inte en önskelista).