torsdag, augusti 20, 2009

Hösten 09

Såhär i början av hösten kan det väl vara bra att fundera igenom vad man vill prioritera. Annars är risken att tillvaron är helt fullspäckad av en massa bra saker men att man ändå känner sig stressad, otillräcklig och framförallt att man inte känner glädje. Så jag försöker tänka nu hur jag ska lägga upp mitt liv...inte det lättaste men spännande. Dessutom kan man faktiskt inte styra livet genom att planera och prioritera, det händer ju liksom massa saker ändå. Men mycket kan man såklart ändå påverka. Men jag kommer inte genomföra några revolutionerande förändringar i mitt liv, jag är ju väldigt glad och tacksam! Men lite små justeringar ska jag nog få till...

Har för övrigt anmält mig till Tidskriften Pilgrims höstmöte på Bjärka Säby. Bjärka är en av världens mest rogivande platser. Har besökt höstmötet två gånger tidigare (vilket du kan läsa om här och här) och ser verkligen fram emot ett tredje besök. Kanske läge för dig att anmäla dig också?

Det blir också församlingshelg i höst vilket jag ser fram emot men jag är också sugen på att åka ut på någon mer utflykt. Förhoppningsvis blir det några dagar i Bryssel men har lite semester kvar så vore trevligt med något mer. Så många platser jag vill se... tex. Israel, Island, Krakow, Budapest, Warsawa, St Petersburg, Kina, Japan eller bara något trevligt varmt och rogivande ställe nere i Europa. Och just det, pilgrimsvandra på Santiago de Compostela vill jag ju också. Vi får se. Allt behöver ju knappast ske i höst (och det är ju knappast heller möjligt...)