tisdag, november 06, 2007

Min helg

Tillbringade Helgen på Tidskriften Pilgrims höstmöte på Bjärka Säby. Trevligt umgänge med vänner och familj. Oj vad jag saknar er fina Göteborgsvänner. En trevlig överraskning var annars att träffa Sofia från min folkhögskoleklass som jag inte sett på minst 3 år.

Bjärka är en fantastisk plats och har också ett mycket trevligt café med typ världens godaste kaffe. Det stora minuset under helgen är att man helt klart är för gammal för att sova i sovsal. Kroppen värker och värker :(

Programmet då?
en del guldkorn, en del jag var för trött för att ta till mig och en del jag blev riktigt provocerad av. De två bästa föredragen var ett då Peter Halldorf och nunnan Syster Sophie samtalade om "klosterbön och tungotal" samt ett samtal mellan tre nunnor och två personer som lever kommunitetsliv på Bjärka om kallelse. Man ville liksom veta mer! Mycket nunnor blev det :)
Provocerad blev jag av ett seminarium med en rubrik som ungefär löd "Reformera eller konvertera". Men jag har nästan hämtat mig nu men konstigt vore det ju om man bara satt och nickade. Inte direkt min stil i och för sig...

Gemensam mässa i Vist kyrka var det också samt tre konserter. Bäst där var Loney, Dear och Erik Tilling.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var också på seminariet som hyllade katolicismen, och tänkte faktiskt att det skulle vara intressant och prata med dig om det (kommer ihåg att vi reagerade lite likadant på nåt förra året). Tyckte det var en negativ inställning till allt o-katolskt som jag verkligen inte kände igen mig i och gick därifrån och tänkte på hur mycket jag älskar min lokala, lilla ofullkomliga frikyrkoförsamling. Men bra att inte hålla med om allt ju :) Vad tänkte du?

4:02 em  
Blogger Lina said...

Jag saknar dig med! Skrutt att vi bor på varsin sida av detta land.

6:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home