tisdag, juni 16, 2009

tisdag kväll

1. Undrar om inte närheten av sann lycka är att komma hem efter en lång dag och finna ett nytt nummer av Tidskriften NOD innanför dörren? Väl värd sin prenumerationsavgift... Temat denna gång är "Värsta tiden? - om konsten att vara ung". En snabb bläddring gjorde inte glädjen mindre. Förhoppningsvis och troligtvis håller den i sig även under läsning.

2. Har annars de senaste dagarna (då det ju som bekant är skolavslutningstider mm) tänkt mycket i banor av "det är tre år sedan jag hade mitt uppsatsseminarie" och tog min examen. Eller "det är nu 8 år sedan jag tog studenten" eller "7 år sedan jag planerade att flytta till Göteborg" osv. Kan ibland tycka att det känns längre sen och att uttrycket att "tiden går då fort" faktiskt inte alltid stämmer. Men framförallt kan man ju verkligen (hur klyschigt det än låter) se hur alla saker som hänt format en till vem man är nu. (och ändå ser man säkert bara en bråkdel!)

3. Just nu pågår konferenserna Nyhem och Torp. Nyhem är ju mer mina hemdomäner (både rent geografiskt och samfundsmässigt fram tills för några år sen). Förra året skrev jag btw såhär. Nu i midsommar ska jag dock göra premiärbesök på Torp. Ser fram emot bibelstudier, tältnätter och många trevliga fikastunder.

4. En låt jag ofta lyssnar till innan jag går hemifrån (ja, det händer att jag stänger av p1 på morgonen till förmån för bland annat denna låt...:)) är Sing Alleluia med Third Day/Nicole Nordeman och Jennifer Knapp.

Min vän och kollega Anna är ett riktigt Knapp-fan och nog den som introducerade mig för denna kvinna för en hel massa år sedan. Hon ställde frågan till mig om jag visste vad som hänt med Jennifer. Det är flera år sedan man hörde något... Googling (som räddar det mesta i vanliga fall) hjälpte föga. Någon som vet?

5. Tack för tips om konserter, även om det i det ena fallet är fysiskt omöjligt att befinna mig på plats :(. Behöver dock fler men räknar med att de av mina läsare som ser något intressant tipsar även framgent.

1 Comments:

Blogger Linda said...

Ser så fram emot Torp! Så snaaaart!!!

4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home