fredag, april 03, 2009

spridda ting

1. Har inhandlat Anna Järvinens nya. Får rejäl vår/sommar-feeling av lyssnandet än så länge. Detta i kombination med att det står en bukett påskliljor på mitt skrivbord och att solen skiner ute gör att jag faktiskt vågar tro att våren är här.

2. Ikväll ska jag äntligen ute i Stockholmskvällen och grilla pannkakor . Var några veckor sen sist. Har saknat det mycket.

3. Läste ett intressant inlägg kring alkohol hos kristenunderjord. Kunde självklart inte avstå från att kommentera.

4. Är väldigt på att åka till Krakow, Bukarest, Budapest eller St Petersburg. Helst alla 4. Och fler därtill. Satsar nu på att komma till skott i åtminstone något av fallen inom en relativt snar framtid.

5. Vill fortfarande åka till Israel. Men i vår blev det ju inget. Så jag hoppas på hösten istället. Men hittar ingen klockren arrangerad resa så jag tar hemskt gärna emot tips.

6. I min församling har vi precis inlett genomgången av Apostlagärningarna som vi ska hålla på med det närmsta året. Hur spännande som helst.

3 Comments:

Anonymous Lydia said...

JAg såg ingen kommentar från dig på Kristen under jord? Israel - vi vill också fortfarande. Ska reka omhösten, det jag skrev om förut!

6:34 em  
Anonymous Lydia said...

Nu såg jag din kommentar :)

8:36 em  
Blogger Göran Sydhage said...

Va det "pannkakskyrkan" du va ute med ? I Örnsköldsvik gav vi just pannkakskyrkan årets Vitsippepris .... :-)

9:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home