måndag, mars 23, 2009

Jonathan i fredags

Var på konsert på Debaser Medis i fredags. Jag gillar Debaser generellt och Debaser Slussen i synnerhet (för det är litet). Dock kan jag konstatera att får jag inte lyssna till en god konsert eller dansa, ja då tycker jag det är tämligen meningslöst att hänga på sådana här ställen. För det går ju inte att prata. (känner mig nästan lite gaggig som tycker så här).

I fredags var det dock konsert på programmet och det blev verkligen en riktigt bra stund. Jonathan Johansson och hans musiker körde låtarna från senaste skivan med minimalt mellansnack däremellan. Kan nog inte avgöra vad som var bäst, gillar hela skivan, men en önskan om Guds välsignelse och Psalm Noll Noll på det var en otroligt fin stund...

De hade självklart gott kunnat spela betydligt mer utan att det hade blivit tråkigt, det bjöds på väldigt få (egentligen bara någon?) gammal låt men jag gillar verkligen inställningen att "jag kommer säkert ha tråkigt om ett halvår så dte gäller att passa på nu".

Dessutom var konserten gratis, jag hade grymt sällskap och var mätt i magen.

Mer sådana här konserter för mig, ja tack.

Är lite halvt stressad över att jag egentligen inte har någon enda konsert inplanerad. Dags att ge sig ut på nät-jakt.