torsdag, mars 26, 2009

2 år

Igår när jag satt och drack kaffe med min hemförsamling (fast vi samlas inte i hemmen :)) så slog det mig: det är precis två år sen jag flyttade till Stockholm. Som jag lämnade Göteborg. Kom ut till min kusins lägenhet i Mörby Centrum just 25 mars och började sedan jobba 26 mars. Efter två dagar hade jag dessutom köpt lägenhet. Omtumlande. Det där fick mig att börja reflektera. Kan inte bestämma mig för om det känns nyss eller längesen. Men att jag på det hela taget är väldigt tacksam för det råder det väl ingen tvekan om. Det är klart att jag ibland saknar Göteborg riktigt, riktigt mycket. I princip aldrig staden. Men människor. Det bästa från Göteborg har jag ju kvar i mitt liv även om det blir i för små doser, nämligen mina fina vänner. I vår eller senast i sommar blir det flera Göteborgs-besök!

2 Comments:

Blogger Linda said...

Asså jag klagar inte över att du e här. Gillar läget!!

12:10 em  
Blogger Unknown said...

JA komkom!!

5:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home