fredag, mars 27, 2009

Fredagssmåttochgott

1. Anna Järvinen har släppt ny skiva som jag nog bestämt måste gå och köpa idag. Hennes förra skiva var en vanligt förekommande följeslagare i mina lurar förra sommaren. Skivan recenseras idag och på Myspace kan du bland annat lyssna in nya "äppelöga". Annars kan man ju alltid lyssna på underbara "För varje hjärtslag" som Anna gör med Annika Norlin. (Orginalet med Robyn och Kleerup är ju inte direkt fy skam det heller om man säger så...)

Vad skulle man göra utan all bra musik?

Ser att Anna Järvinen spelar i Stockholm 24 april... passar ju bra med tanke på att jag efterlyst konserter att gå på. Men denna dag helg ska jag faktiskt åka på Retreat så jag får helt enkelt hoppas på andra chanser framöver.

2. Fredag-Lördag ska jag tillbringa på EFK-ungs Efterföljelsehelg. Ser verkligen fram emot det. Lär återkomma. Nu ska jag bara bestämma vilka seminarier jag ska gå på...

3. Ulf Ekman och Sten-Gunnar Hedin skriver om nykterhet i Dagen idag. Den som är förvånad över att jag håller med kan ju hojta ;). Är glad att de inte faller i den fällan jag ofta tycker att resonemang i denna fråga gjort, att det handlar om en alkoholfri kyrkobyggnad eller att den organiserade verksamheten ska vara alkoholfri. Här betonas istället det personliga ansvaret. Det är bra om ledare är föredömen men var och en bör fråga sig vad man tycker. Jag har tidigare skrivit om kyrkan och alkoholen här utifrån tanken att kyrkan faktiskt är dess lemmar.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med Jullan och Ulf och SG. Roligt dessutom med en debattartikel med dessa två herrar tillsammans.

5:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home