onsdag, april 08, 2009

Best of hemtrakten & påsk

Befinner mig just nu i Huskvarna hos föräldrarna. Dock inte i föräldrahemmet eftersom de hunnit flytta ett par gånger sen jag bodde hemma. (Men jag kan nästan se huset jag är uppvuxen på härifrån, det ligger dessutom på samma gata). Har här en kväll och en hel dag på mig att göra "best of"-grejer på. Sen bär det nämligen av till Öland hela påsken. Där blir det mycket läsning, promenader, springturer, mat, spel och gemenskap.

Jag är iallafall supernöjd med hur jag får till mina dagar här:

1. Igår kväll hockey med pappa och David. Det finns ingen av mina vänner jag känt längre än honom, tror att han nästan hälsade på mig på BB när jag hade fötts (och han var typ 8 månader). Dessutom åt jag kebab, det var ett helt år sen det skedde sist. Fint det. Nog för att jag älskar det mesta med Stockholm men kebab kan icke erbjudas där.

2. Ska nu besöka en av mina favvo-platser på jorden; Huskvarna bibliotek för bara lite avslappning, läsning och nostalgi.

3. Resten av dagen ska jag träffa två av mina bästa vänner: lunch och häng med Junan som är hemma i B-ryd för påsklov. Därefter blir det träff med Bruno (Helena) som jag känt sen sommaren innan lekis. Mat med henne och sen hockey igen såklart.

Över påsk blir det tyst här såklart. Jag älskar påsken. Dels för att det är en lång helg som ändå inte för med sig så mycket hysteri.


Sen är det ju också så att påskens budskap förändrar allt.



Läs Barnabasbloggen: Jesus kom tll jorden för att dö.

4 Comments:

Blogger Linda said...

UNDERBART o läsa om dina planer!!
Önskar dej riktigt góa dagar Jullan! Kram jag Linda

10:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Håller helt med Påsken är en av de bästa helgerna en stor anledning är ju så klart att solen ofta skiner :) och så klart korsgrejen!
Underbart att du bara ska få vara Jullan, ta hand dig nu!
/ Hanna

1:22 em  
Blogger F said...

bra sagt där om påsken som långhelg utan hysteri... har liksom inte tänkt på det innan. underbar tanke som jag verkligen ska ta vara på :D glad påsk! :)

4:27 em  
Anonymous Maria said...

Har själv njutit av Jönköpings kebab i påsk. Försöker oxå ha en långhelg utan hysteri, har faktiskt gått riktigt bra. :)
Hoppas du har det bra på Öland! KRAM

9:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home