onsdag, mars 11, 2009

Vilken bok har betytt mest för dig?

Senaste dagarna har jag gått och tänkt på vilka böcker som hittills betytt mest för mig. Som kanske ändrat mitt sätt att tänka. Eller fått mig att byta åsikt. Eller bekräftat något jag burit omkring på men som jag kanske inte förmått sätta ord på. Eller som gett mig mer kött på benen kring något jag av olika skäl tycker är viktigt.

Det finns flera böcker som funnits med i perioder. Som återkommit. Sannolikt finns det också många som påverkat en mer än man tror. Skulle kunna räkna upp flera böcker bara från de senaste åren. Men nu nöjer jag mig med en.

Som jag inte för ett ögonblick tvivlar att nämna som oerhört viktig för mig. Why not women? av Loren Cunningham och David Joel Hamilton. (Författarna har UMU/YWAM-kopplingar för den som kanske känner igen namnen utan att kunna placera.)

Tänkte på hur spännande det skulle vara att fråga alla sina vänner (och bloggläsare!) denna fråga. (och man får inte svara bibeln :=)) Kanske att du liksom jag tycker att det är för svårt att värdera vilken som betytt allra mest för en men nöj dig då med att konstatera att den betytt mycket.

Vill någon berätta skulle jag tycka att det vore fantastiskt kul! (Kan ju hända att några hamnar på "måste-läsa-listan":))

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att bara säga en bok är svårt.. Men om jag bara ska säga en, blir det Thin blue line (unlocking you potential and realising your dreams), av Christine Caine...
Köpte den för några år sedan efter jag hört henne predika.
Rekommenderas! :)

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home