tisdag, februari 24, 2009

Kära SR,

Jag tycker egentligen så mycket om er. För Ekot, Godmorgon Världen, Människor och Tro, Studio Ett, Teologiska rummet, Country i P4, Tracks, P3 dokumentär, Fredagsflirten. osv osv. Jag försvarar er ofta mot diverse påhopp i de kretsar jag rör mig i. Jag lär mig massor, provoceras ibland men vet att det i princip alltid är givande att lyssna.

Jag betalar min licens med relativt stor glädje (även om jag fortfarande hävdar att det är en sjuk singel-diskriminering att licensen betalas per hushåll)

Men. Nu vet jag faktiskt inte riktigt. En speciell förlovningssajt för Victoria och Daniel. Känns ju liksom som något ni borde ägna er åt. (kanske inte) Fast med tanke på hur mycket tid och kraft det kära svenska folket kommer ägna åt denna förlovning och det stundande bröllopet kanske det är befogat. Det kanske kan stärka Sveriges Radios varumärke. Eller nåt.

Hälsningar,

en före-detta radikal republikan som hävdar att hon lagt av med denna kamp men som inser att hon ändå blir "lite" upprörd över vilket utrymme det hela får, att Daniel ska "godkännas", att vi inte har en folkvald alternativt framlottad statschef men också för att det liksom bara känns på tiden att de äntligen bestämmer sig.