onsdag, mars 04, 2009

Favorit i repris

Jag älskar Christine Falkenlands psalm "Brustet Halleluja". 12 februari 2007 skrev jag om att jag om jag hade varit lite konstnärlig hade gjort en tavla och satt upp den på min vägg.

När jag lämnade Göteborg fick jag världens finaste tavla med just denna psalm, gjord av min granne och vän Lina. (hon läser ju min blogg och kunde därför dra slutsatsen om vad jag verkligen skulle uppskatta :)) Så nu sitter den där. På min vägg.



Brustet Halleluja

När jag känner världens nöd
och ser lidande och död.
När mitt liv jag ej förstår
och det gåtfulla består.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.

När en frestelse får makt
och jag visar dig förakt.
När jag bryter dina bud
och min skuld är tung, O Gud.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.

När jag vänder mig från tro
och så känner tvivel gro.
När jag inte orkar be
om det under du vill ge.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ryser.../ HH

10:06 fm  
Anonymous Anonym said...

det var det minsta, men samtidigt det bästa jag kunde ge. åh vad jag saknar dig nu...

9:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home