tisdag, mars 03, 2009

Lite update

* Har bytt kontor. Sitter nu några rum från det förra. I princip allt är sämre. Men jag överlever såklart. 100% i-lands/småborgerligt problem.

* Det är så skönt när man slutar med saker och prioriterar annat. Inte bara för att man borde (vi som är både pliktmänniskor och lider av lite duktig-flicka-syndrom halkar lätt i fällan att det bara blir borden) utan för att man vill. Jag tänker på hur jag inte längre ens är det minsta frestad av att läsa vissa saker utan bara suger i mig annat. (jämför paniken efter skrämselpredikningar om diverse ting jämfört med insikten hur man bara inte orkar läsa skiten för att det är just skit och påverkar en negativt.) Eller hur mycket mindre jag kollar på TV nu jämfört med för några år sedan. (fast ibland är det för gött att slå sig ner och kolla på något program man gillar). Till förmån för samtal, matlagning och böcker. Det är fint.

* Läser just nu McLarens "Kristen på nytt sätt". Äntligen. Har gjort försök tidigare och också fått tips om i vilken ände jag borde börja. Om allt går som jag planerat blir jag klar ikväll eller senast imorgon. Återkommer då. Har en liten idé om att sedan efter detta läsa de böcker i min bokhylla som inte är färdiglästa. En efter en. Men inser att jag nog då halkar in i borde-fällan lite för mycket... Högst på önske-läs-listan finns annars Rob Bells "Elvis som Hötorgskonst" och John Burkes "Kom som du är". Om någon av mina Stockholmsvänner har dessa böcker och kan tänka sig ett utlån blir jag grymt glad. Annars får det bli ett köp helt enkelt.

* Jag vill verkligen inte vara dömande. Men det är så sjukt lätt att hamna där. Att jag blir irriterad på folk som inte tycker som jag eller som gör grejer jag bara inte för mitt liv kan begripa mig på. och liksom dömer. Samtidigt vill man ju påverka och jag tycker verkligen inte att alla val är "lika bra" samtidigt som jag naturligtvis inte tror att jag själv alltid kommer till rätt slutsatser (samtidigt är det klart att jag tror på det jag tycker, annars ändrar jag ju mig även om det är svårt att erkänna det ibland). Hur göra?

* Jag tränar nästan uteslutande på morgonen. Men ibland kommer jag bara inte ur sängen och då får det bli träning på eftermiddagen istället. Det är märkligt hur stämningen i gymmet är som natt och dag (och då menar jag då i bubbel bemärkelse). Varför tränar alla spännisar (fördomsfull igen!) på eftermiddagar och kvällar men aldrig på mornar? Undrar om detta är ett generellt mönster eller begränsat till min lilla bubbla...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har Elvis som hötorgskonst om du vill låna

8:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home