torsdag, november 10, 2005

Torsdag

Nu ska jag snart laga god mat! Ett bra sätt att komma ur "jag mår illa av alla matlådor jag äter"-träsket. Idag är jag hemma och tvättar samt skriver en hemtente-fråga om hur New Age:s syn på meditation, yoga och karma skiljer sig från den som är dominerande i mer klassisk hinduism och buddhism. Visst låter det spännande?

Igår började som sagt rättegången mot Åke Green. jag klarade bara av att lyssna en stund. Green har ju minst sagt inte direkt hållt en intelligent eller bra predikan (hade jag varit i pingstkyrkan i Borgholm hade jag gått ut på stört) men åklagaren verkar ju inte vara något som helst insatt i vad kristna begrepp som synd och nåd innebär. Frustrerande. Jag tror (och hoppas) att Green frikänns.

Vad det blir för mat?
Kött, klyftpotatis och riktig gräddsås. Till detta blir det svartvinbärsgele, mums!