torsdag, november 03, 2005

Dagsrapport, intresseklubben noterar för fullt.

Dagen har varit mycket blandad. Började med ett gott skratt när Tomas Östros och Nuder gjorde allt för att verka folkliga genom att dansa och skoja i ett inslag på nyhetsmorgon från gårdagens sosse-fest. Östros såg ut som att han aldrig gjorde annat än stuffade på dansgolvet... eller inte.

Efter pluggande på dagen skulle jag bege mig mot kvällens händelser. Plötsligt får jag en hostattack på avenyn och det blir så starkt i halsen (till saken hör att jag tidigare hade ätit indisk mat med Marre som bara var lagom stark). Detta kan låta som en kraftig överdrift men jag trodde på allvar jag skulle dö. ställde cykeln och sprang mo korvkiosken för att tigga lite bröd. Där var det dock så mycket folk att jag desperat försökte käka mörkchoklad samtidigt som jag gråtandes ringde min mamma. Hon förstod nog inte vad jag menade men var snäll ändå ;). Fick tag i en banan och en sisådär 20 minuter senare var jag ganska återställd. Kära nån säger jag.

Kunde sätta mig på min kära cykel och bege mig mot Johannebergsskolans matsal där dte skulle vara dialogmöte mellan medborgare och politiker. Jag tänkte innan att det håller säkert inte på så länge för det lär väl inte dyka upp en människa. Döm om min förvåning när typ runt 50 pers hade letat sig dit. Det mesta handlade om att protestera mot byggande av olika slag, lekplatsernas vikt betonades och det var en allmänt ganska käck och trevlig stämning.

Så dagen fick avslutas med både Beverly Hills och Sjunde Himlen i sällskap av Lina!

Nu laddar jag som bäst inför morgondagens resa till Oslo där jag ska delta på KDUN (KDU i de nordiska länderna) Det är höstkonferens med temat "Internationell solidaritet". Blir nog grymt. Har dessutom aldrig varit i Oslo samt der fram emot trevligt umgänge med nya och gamla bekantskaper. Både Norge och Danmark har ju lidit vissa nederlagpå det kristdemokratiska området på sistonde. Känner jag dem rätt slutar de inte vara idealister för det. respect!