fredag, november 11, 2005

lite hoppfull

Känner mig för tillfället en aning mer hoppfull när det gäller huruvida jag kommer lyckas skriva min uppsats. jag är iallafall på väg någonstans nu och har slutat ägna dagarna åt att bara vara neggo och torka tårar. Ett riktigt framsteg... Håll tummarna för mig!

Det moment jag är inne i just nu är att undersöka spår av kristen argumentation i riksdagen. Lite klurigt men spännande.

Snart ska jag bege mig till mina nya älsklingar säfflebussen och inhandla en bussbiljett från karlstad till Göteborg på söndag. jag försökte köpa en bilkett i en sån där Quickomat men det lyckades inte. Var nära att sparka sönder den (nåja, inte överdrivet nära i bokstavlig bemärkelse kanske) när jag insåg att den bara ville sälja biljetter från Göteborg men inte till...
PUST. Nåja, innan det ska jag städa toaletter i kyrkan och ladda inför kvällens slapparkväll med Lina som det är jättesynd om då hon är superförkyld (kram på di!).

Till Karlstad ska jag för att det är där årets förbundsråd med KDU går av stapeln. Vi ska anta två manifest, ett om ungas hälsa och ett om ungas möjligheter på arbetsmarknaden samt klubba budget och valplan. Hoppas att det blir trevligt men det borde det blir då så många trevliga människor samlas på ett och samma ställe! De otrevliga gör man ju bäst i att undvika :)