söndag, november 13, 2005

Karlstad

Helgen tillbringades alltså i Karlstad med KDU där vi bland annat antog ett manifest om arbetsmarknad och ett om ungas hälsa samt diskuterade och antog budget och valplan. Bäst på programmet var helt klart talet av KDU:s ordförande Ella. Hon är grym och jag tyckte mig ana en viss inspirqation från förra helgens besök hos vännerna i Norge?!

Det som slår mig med förbundsrådet är det tragiska i att vi numera är en minoritet som väljer folkrörelse framför snobberi och sover i klassrum. Ännu mer tragisk är den alltmer (som jag uppfattar det) utbredda uppdelning av vilka människor som spenderar kvällen tillsammans utifrån om man dricker alkohol eller inte.
Tror vi behöver mer gemensamma aktiviteter och gemenskap i KDU - inte färre.

Jag hade det iallafall överlag otroligt trevligt med gamla och nya vänner! Ett stort plus går till Danslektionen som Daniel Sturesson bjöd på inne på ett av Karlstads café (till övriga cafégästers förtjusning)

Det var också mycket trevligt att jag hann stråla samman med Robertho och Therese!

Till sist, innan det är dags att sussa och samla krafter inför veckan som kommer listar jag lite plus och minus.

+
Trevliga kdu:are (du kan antagligen känna dig träffad)

Husmanskost

Hotellfrukost

Gilmore Girls ikväll (när Luke kysste Lorelai kom det en tår...)

Tomas Andersson Wijs senaste som bara blir bättre och bättre

Segertoner

-
Nötter som inte har någon som helst insikt eller kunskap i KDU:s internationella verksamhet men ändå ska ha massa åsikter om det.

Brist på matlagningsinspiration