fredag, september 25, 2009

Allt för min syster

Var på förhandsvisning av filmen "Allt för min syster" igår kväll. Som jag har sett fram emot den här filmen. Den bygger på en, enligt mig, fantastisk bok som jag bland annat skrivit om här och indirekt här. Filmen var egentligen bra men jag hade så sjukt höga förväntningar. Jag tycker inte att lyckades relativt dåligt med det som boken å andra sidan lyckas närmast förträffligt med: att verkligen spegla situationen ur alla familjemedlemmars olika perspektiv. Nu blev det mer ett utifrån-perspektiv. Samtidigt inser ju även jag att detta troligtvis är svårare på film (mindre än 2 timmar) än i bokform men ändå. Så sammanfattningsvis är filmen absolut sevärd men läs ännu hellre boken!

3 Comments:

Blogger Sandra Klaar said...

Ja det här är en sån film jag hade tänkt att jag skulle kunna ta mig tid att se. Ska kanske göra det då.
Ha en bra helg Julla, kram!

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag läser din blogg ibland och jag har upptäckt att din länk till tidningen Dagen inte fungerar.

Dagen.com är nedlagd och ersatt av dagen.se...

9:44 fm  
Blogger Julia said...

Tack, ska åtgärda :)

9:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home