måndag, maj 28, 2007

Beslut fattat av socialstyrelsen

Läser att
"Tre familjer får klartecken att med hjälp av genteknik gallra fram ett friskt syskon till sina svårt sjuka barn. Det beslutade Socialstyrelsen på måndagen."

Jag kan inte säga att jag förstår hur dessa familjer upplever det hela, för det gör jag verkligen inte. De vill självklart det bästa för sitt sjuka barn. Det är en mycket, mycket svår situation. Men trots detta är jag mycket tveksam till tillståndet. Jag är rädd för vad det kan leda till, inte minst för det syskon som kommer födas. Jag har tidigare rekommenderat boken "Allt för min syster" här på bloggen. Läs!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej syster yster...jag vill låna boken. Ta med dig den i helgen är du snäll! Kram L

2:45 em  
Anonymous Anonym said...

Vad skulle det kunna leda till för det syskon som kommer födas? Att det känner sig älskat av sin familj och får rädda sin storebror från en allvarlig, dödlig, sjukdom? Är det så hemskt? Jag förstår inte riktigt hur du tänker... det är ju inte så att barnet kommer bära någon skuld ifall de inte lyckas rädda storebrodern. Barnet själv har ju inte bidragit till något, bara dess navelsträng.

11:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home