onsdag, september 16, 2009

Nytt från Jennie

Igår hade jag vad en vän kallar en riktig drömkväll. Först spelade vi volleyboll och sen var det releasefest för Jennie Abrahamsons nya skiva. Jag har gillat Jennie sen jag hörde henne första gången hemma hos brorsan och svägerskan (i samband med att hennes låtar var med i serien Anna Pihl). Sen var hon förband åt Tomas Andersson Wij och sen lyssnade jag nästan sönder hennes första skiva. Därför är det väldigt välkommet med en ny skiva från henne.

Igår bjöd hon på ett antal låtar från nya skiva. Intressanta kompositioner och framförallt en underbar röst! En finns utlagd på hennes Myspace men idag släpps skivan i butikerna så jag har redan varit och skaffat ett ex. Ser fram emot att lyssna in mig ordentligt och sen såsmåningom få gå på en lång "riktig" konsert. (Extra plus för att hon har en så grymt fin norrländsk dialekt, Carro uppskattade det väldigt mycket :)) Det var också grymt att Ane Brun (en annan favorit hos mig) var med och körade. Jennie ska vara förband åt henne på massa konserter i höst. 28 okt är det Stockholms tur.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Här kan du ställa frågor till Ane Brun:
http://www.press2play.tv/rekommenderat/08/vill-du-stalla-fragor-till-deathstars-eller-ane-brun#comment-271

3:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home