söndag, juni 22, 2008

Midsommar del 3

Tog tåget från Göteborg (kändes tryggt med tanke på alla människor som kör med alkohol i kroppen på midsommardagen). HC var super-snäll och hämtade mig på stationen i Mullsjö för att jag skulle få besöka Nyhem en sväng även i år. Har lite ambivalenta känslor inför den platsen. På sätt och vis känns det verkligen som hemma. Så mycket fina människor i alla de stilar. Utställare från Dagen, PMU, LP osv. Nya musiks försäljning (lyckades i år begränsa mig till 5 böcker och en skiva) osv. På kvällen var det Minns-du-sången-gudstjänst. Kunde tyvärr inte närvara men hela stämningen innan mötet var väldigt härlig och jag lyssnade till det hela på den kära närradion. Barndomsminnen från när man spelade kula i slänten, badade i den äckliga sjön ögat, var på barnmötet. Men så tonårstiden när man bodde i tält på Gärdet och gick på ungdomsmöten man blev rädd av.

Well, en annan sak är att man ju inte känner igen någon på nyhem längre... så därför blev jag oerhört glad när jag sprang på två nyfunna vänner från Stockholm: Cornelia och Linda.

Idag har jag firat min mamma som nyss fyllt år med far, syster, svåger och två syskonbarn. Vi lyxade med hotellfrukost.

Nu är denna minisemester snart slut och det blir till att jobba i tre veckor till innan den riktiga semestern kommer.

De senaste dagarna har denna blogg blivit väldigt lik en dagbok. Men som sagt, det är ju min blogg så jag gör ju vad jag vill ;)

1 Comments:

Blogger Linda said...

Jaaa, så kul o träffa dej Jullan! Sorgligt att inte hann ta adjö, men himla kul o se dej asså!! Prata om det med Cornelia ett bra tag efter du gått.... =) Hoppas ses snart!!

8:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home