torsdag, mars 19, 2009

Btw...

...så har jag änligen avslutat något som jag i mitt hjärta och hjärna avslutat för länge sen: mitt medlemsskap i KDU.

Sorgeprocessen har jag tagit tidigare. Över att ha lagt typ "halva min ungdom" på att kämpa för det jag trodde på. Som jag fortfarande tror på. Men av det KDU jag en gång gick med i finns inte mycket kvar. Det har smärtat mig mycket. Det finns positiva stråk kvar. Enskilda personer och distrikt som orkar kämpa. Jag önskar er all lycka till.

Med lite distans till all energi man ägnat åt allt detta så kan jag se hur mycket jag lärt mig genom KDU. Har fått massor av vänner. Lärt mig mycket om politik och organisation. Blivit lite av en stadgeexpert. Fått göra resor och träffat riktiga hjältar som kämpar för demokrati. Tyvärr har jag också lärt mig mycket om mindre trevliga ting. Som svek. Men som sagt. Det är egentligen avslutat sen länge, men det hann ändå bli över tio år som medlem. Tack och Hej.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag känner igen det där. Jag har också nyss gått ur efter typ tio års medlemsskap.

Hoppas allt är bra med dig!

/Sara

8:05 em  
Anonymous Anonym said...

Bodde jag inte i Sveriges bästa distrikt skulle jag göra samma sak!

Det är inte mycket kvar av vad det var, som sagt...

//Matilda

8:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Du har gjort ett fantastiskt jobb Julia! Synd att du lämnar men jag förstår dig, man orkar inte kämpa i motvind alltför länge. Men även om du slutar, tänker jag ändå använda dig som KDU expert i framtiden! I'll call you:)

Ta hand om dig, du är grym!
Kram/ Emma

1:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home