fredag, juli 11, 2008

Varannan vs varje vatten

Svenska Kyrkan hade ett tält i centrala Visby med en banderoll ovanför med rubriken

"Drick varannan vatten"

Denna slogan har man förvissa sett förr och i sak är det ju säkert bättre. Men ändå. Jag har inte tidigare sett just Svenska kyrkan göra det dock. Så jag var lite nyfiken på hur de tänkte...och gick och frågade.

Ungefär såhär gick samtalet (vill bara innan betona att jag faktiskt var mycket trevlig och att stämningen var god...)

Jag- Vad menar ni med er slogan?
- att det är bra att dricka varannan vatten, det andra står så många andra för (helt klart en poäng)

jag- Varför inte varje vatten?
-de skrattade men insåg snabbt att jag var allvarlig med min fråga...

jag- Driver svenska kyrkan en kampanj för måttlighetsdrickande?

- mer osäkra skratt

jag- Jag trodde annars att sloganen kanske anspelade på Jesus som det levande vattnet och att ni vill berätta om honom.

- hehe, jo, så kan man ju fakiskt också tänka.

slut på det samtalet. Jag tog en kopp vatten och hoppas att företrädarna fick många chanser att bjuda på sitt goda vatten och att de fick många tillfällen att samtal med människor. Jag är nämligen övertygad om att törsten efter det levande vattnet är stort i Almedalen.

1 Comments:

Blogger Josef Bengtson said...

"Jag trodde annars att sloganen kanske anspelade på Jesus som det levande vattnet och att ni vill berätta om honom"

Touché!! Du ar ju varsta skjutjarnsevengelisten :)

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home