onsdag, juli 02, 2008

Några korta och blandade

* Underbart att man kan lyssna på massa gamla sommarpratare. Skulle dock helst av allt vilja lyssna på TAW:s prat för en hel massa år sedan. Men det finns ju icke på webben. Idag har jag njutit av Tomas Sjödin från 2006.

* Är för tillfället väldigt fascinerad av Amish. Läser just nu också boken Amish av Erik Bengtson. Lär återkomma till både bok och ämne.

* Återkommer ständigt till frågan varför inte fler människor är nykterister? Och hur ska jag hantera det faktum att jag verkligen, verkligen inte kan förstå varför?

* Jag ska agera flytthjälp två gånger denna vecka. Vilket får mig att fundera på hur länge jag kommer att bo på mina nuvarande underbara 28 kvadrat. Har en känsla av att det kan bli länge. Det är både läskigt, jobbigt och spännande att man inte vet vad som kommer hända i framtiden. Ofta önskar man ju att man visste men frågan är om man verkligen skulle vilja veta. hm...

* Lyssnar idag på Danny och Therese "If only you". Ja, jag tycker faktiskt att den svänger riktigt bra.

* Jag är så tacksam att Gud älskar mig - trots allt. Idag försöker jag att bara vila i tacksamhet över detta som är världens mest naturliga men samtidigt helt övernaturligt. Att jag inte behöver prestera inför Herren, min skapare. Men samtidigt ta på allvar att jag på vägen att försöka följa har att göra en massa val.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu förstår jag vilken låt du menar! Hur bra som helst! Dany är ju dock bättre än hon Therese. /B

4:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home