fredag, juli 11, 2008

Längesen...

...jag skrev här.

Veckan har tillbringats på Gotland då det ju varit almedalsveckan om nu någon mot förmodan skulle ha missat det.

I måndags tog jag den tiiiidiga färjan till ön, blev upphämtad körd till ett ställe några mil från Visby (kommer dock inte ihåg namnet). Jag var inbjuden av KIC för att tala om förvaltarskapsprincipen på deras summer accademy med samarbetspartners från Kenya, Ukraina, Vitryssland, Zimbabwe, Uganda, Moldavien och Peru. Så trevligt att få tillfället att besöka detta arrangemang. Jag har skrivit ett kapitel i en liten skrift som just givits ut av KIC om just det ämne jag talade om men den stora utmaningen nu var ju att det hela skulle hållas på engelska. Gah, jag har verkligen komplex för min engelska. Men men. Kanske att man blir bättre om man övar...eller nåt. Jag fick också tillfälle att svara på frågor om bland annat förhållandet mellan religion och politik tillsammans med Henrik E. Det var otroligt kul att få återse två kenyanska vänner; Mulle och Achieng.

Sedan har resten av dagarna ägnats åt arbete som en av deltagarna i partiets kampanjteam. Intensivt arbete. Har haft otroligt kul.