lördag, juni 21, 2008

Midsommar del 2

Tog tåget till Göteborg och de forna hemtrakterna i kungsladugård. Känns ju på ett sätt som hemma men ändå avlägset. Att vara hos min "extra"-familj Holmdahls känns dock precis som hemma! Sill och potatis med familjen och sen har vi kollat in typ den fånigaste midsommarstång jag någonsin sett. Inga "armar" och inga blommor fanns vid firandet i slottskogen. Inte för att jag är någon vurmare av dans kring stången men får en midsommarstång verkligen se ut precis hur som helst?

Resten av dagen har jag läst alla utgivna nummer av tidningen Gyro, ätit massor med god mat och spelat spel och inte vilket spel som helst utan nämligen bibelspelet. Jag vet, vi skrattade också åt att vi satt och spelade detta "fromma" spel men det är både allmänbildande, kul och lite läskigt (för man inser hur lite man kan) i kategorier som "vilket ord saknas", Vilket sammanhang GT eller NT, "vem sade" och "till vem sades".

Enda chansen man har att få spela spelet är att åka hit för jag känner ingen annan som äger det och hos familjen H är det till detta spel man hänvisas om man vill spela någon form av frågespel.

Vi är väldigt nöjda att vi nyttjade denna hedniska högtid till att lära oss mer om bibeln ;).

2 Comments:

Blogger Svante said...

Det är inte så att vi förespråkar det spelet framför den gigantiska uppsättning spel som alla utgår från att vi måste ha, utan det är det ENDA vi har. (Jag vill bara av-fromatisera familjen) :)

12:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet inte om det lyckades...
/Johanna

3:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home