måndag, mars 03, 2008

Måste rasa mot SVT...

... Snart, ja mycket snart försvinne rmitt sista försvar för er och det har varit starkt vill jag lova.

Vad är detta?

Att på bästa sändningstid sända töntiga alkoholskämt ja det får mig att rasa som den mest bittska formen av moralkärring. kan inte alla barn som växer upp i hem där alkohol är allt annat än festlig inte få vara ifred. nej istället ska vi svenskar skämta o skämta o skämta. Men det är ju inte kul ju! (jag vet att typ alla tycker att det var kul, märkte ju själv hur mina vänner jag såg festcvialen ihop med fick anstränga sig för att inte skratta så jag skulle bassa... :), svägerskan kan jag dock lita på!)

Men nej. Björn, Björn, Bjärn det har ju gått så bra i tidigare program.

I någon tidning idag läste jag dessutom en hyllningskrönika till Björn för att han tydligen skulle vara nykterist. Visst är det bra om han är nykterist men det gör ju inte att skämten blir bättre för det. Tvärtom. Det gör mig mer besviken.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alla tycker inte alls att det är kul. Håller med dig om att det är osmakligt att visa i ett underhållningsprogram som många barn och unga ser.
Men även om man bortser från den moraliska aspekten så är det ÄNDÅ inte kul. Det är ointelligent humor. Som buskis och papphammar, eller vad han heter - han som åker rullskridskor i sitt vardagsrum och river en massa saker. Det är helt enkelt inte roligt!!
Synd efter Carina Berg-succén förra helgen...

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar vad det kan finnas kvar att skämta om som ingen kan ta illa vid sig för. Fler förslag på "förbjudna skämtkategorier"?

3:00 em  
Anonymous Anonym said...

Som nykterist gör Björn gustafsson ett jättejobb med att visa att man kan vara rolig, tuff utan att dricka.
Att han skämtar om alkohol är väl helt ok. Om man inte kan skämta om det så finns det få saker att skämta om, sex? våld? religion? Vad ska vi förbjuda?
Sen att skämten inte alltid är roliga är väl en annan sak.

5:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home