måndag, februari 18, 2008

Min helg

Har haft en helg helt i min smak.
Inledde med Jensens besök med lite kollegor o vänner i fredags och därefter firades Martins 30-års-fyllande på Fridays och Berns. Lördagen var en hemmadag med sovmorgon, storkok, shopping på Stadsmissionen i Liljeholmen, långpromenad, semmelätning och så den kära tvätten förstås.

På kvällen gästades jag av några fina vänner som åt av bakverken jag hade fått ihop och avnjöt melodifestivalen. Mina åsikter om deltväling 2 kommer i ett annat inlägg. Vi laddade upp kvällen genom att lyssna igenom bidragen från 1991 och 1992. Vad sägs om "låt mig se ett under", "Ett liv med dig", "kommer du ihåg mig", "Annie" och så Carola förstås!

Efter TP, seriöst snack, skvaller och schlagerfrågesport somnade jag med ett leende på läpparna. Leendet kan också ha berott på det faktum att temperaturen då var cirka 20 grader, när jag gick o lade mig på fredagskvällen var den uppe i hela 14,3...

Söndagen inleddes med ett kyrkobesök som gav mersmak. Söderhöjdskyrkan. Precis som en predikan ska vara med mycket bibelförankring och utmaningar men totalt berfriat från innehållslöst pep-talk och roliga skämt.

Shopping och ett kärt återseende med delar av min fina familj och en gosig unge som springer runt o skrattar avslutades det hela med att jag lade mig i soffan o fortsatte med min söndagstradition att kolla på TV400:s sändningar av auditions från IDOL 2005. typ hur roligt som helst. Fick ett påpekande på Facebook med att jag inte borde skylta med sånt här, att det skulle vara pinsamt på något sätt. Men jag tycker det verkar jobbigt att vara så pretto så jag struntar helt enkelt i det...