onsdag, februari 27, 2008

Deltävling 3

Lite sjukdom för Jullan har gjort att den här bedömningen inte kommer förrän idag. Generellt tycker jag att deltävlingen var den svagaste hittills.


1. BWO - Lay your love on me: jag hade väldigt höga förväntningar och hoppades på en riktig hitlåt. Men jag blev besviken. Kändes inte så nytt men refrängen var helt okej.

2. Mickey Huskic- Izdaijace: Var väl egentligen inte dåligt men tråkigt och jag känner inget behov av att höra låten igen.

3. Frida feat. Hedline - Upp och hoppa: Nej! Men tyvärr går jag o nynnar på refrängen

4. Thérése Andersson - When you need me: Kändes osympatiskt och dåligt. men så dissar jag ju opera också...

5. Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skinn : jag vet inte vad det är med Patrik Isaksson. Borde tycka att han är på tok för smörig. Men jag gillar det.

6. Caracola- Smiling in love: Bättere än jag trodde men förväntningarna var låga. Hon som sjöng mest (gul klänning) var bra och verserna var helt ok. Men refrängen var ju genomtöntig.

7. Ainbusk - Jag saknar dig ibland: Det kändes som att alla stod var och en för sig och tänkte "se engagerad ut". Gillade inte detta.

8. Eskobar - Hallelujah new world: Helt okej men inte mer.

Har riktigt svårt att hitta låtar jag tyckte skulle gå vidare men ok

till Globen: BWO och Isaksson
2:a chansen: Caracola och Eskobar?

Hoppas att deltävling 4 på lördag innebär en rejäl uppryckning.