måndag, mars 03, 2008

Deltävling 4

nja, vad ska man säga?



1. För många ord om kärlek - Niklas Strömstedt : Bättre än jag trodde (förväntningarna var dock mycket låga) men tråkigt, tråkigt.



2. If I could- Calaisa: Denna hoppades jag på och jag fick rätt: helt klart bäst i år. SKANDAL att den inte gick vidare. Calaisa har gjort bättre låtar och refrängen hade kunnat vara starkare MEN den växer och det är underbart iallafall lite country! Mer steelguitar, stämsång och fiol åt folket!



3. Pame- Daniel Mitsiogannis: låten sätter sig men bra? nje. Men om man blundar under låten är den så mycket bättre för framförandet var inte bra. Lägg ner dessa bedrövliga höftrörelser.



4. Hur svårt kan det va?- Linda Bengtzing: NEJ. Högsta volym från början till slut. Linda ska ha plus för sin energi men vad hjälper det en dålig låt med kass text och ett framförandet helt utan nyanser. nej detta vara bara hysteriskt. (det hälpte inte ens att låten i viss stycken påminde om Mikas hit-låt)



5. I lågornas sken - Nordman: NEJ. vad är det för fel på svenska folket som gillar det här???



6. That is where I´ll go - Sibel: Kompetent framfört absolut men jag gillar ju inte den här "wailstilen" så överdrivet mycket. Låteen var fin men jag fattade aldrig vad som var refrängen.



7. Ingen mår så bra som jag - Fronda: nej. men har inga kommentarer i övrigt.



8. Hero- Charlotte Perelli: nej, nej, nej varför var denna låt så pass stark??? Tänk om typ Måns eller någon SYMPATISK person hade framfört låten?

Svårt det här men min åsikte blir nog ändå följande:
Till finalen: Calaisa, Sibel

andra chansen: vet verkligen inte... om jag gå på låt säger jag Hero och Pame men med artist inräknat säger jag Strömstedt och nej det här går inte!

För övrigt hade jag en mycket bra helg med olika vänträffar, frågespel, prestigefyllt Hetz mot Göteborgsbrudarna Eken o Mathilda (jag förlorade!!), bandhagen-middag, Klara kyrka, matlagning, hemma-fix och så Vasalopp (alltså på tv:n om nu någotn trodde något annat...)