måndag, februari 18, 2008

Deltävling 2

Överlag var denna deltväling så mycket bättre än förra veckan.


Love in stereo- Ola lät darrig och kändes nervös vilket orsakade vissa toner som inte var klockrena. Men låten svänger rejält och jag vill höra den igen. Denna låt fick min enda telefonröst ikväll.

Du behöver aldrig mera vara rädd- Jag vet inte vad det är med denna Lasse Lindh men jag kan inte låta bli att gilla honom. Han har ju gjort bättre låtar absolut men nånting har den.

Razborka - Kan knappt kommentera, kvällens bottennapp.

Den första svalan - Alltså detta att Alexander Schöld skulle dyka upp var ju hur roligt som helst men följde man inte Fame Factory då när det begav sig är det nog svårt att riktigt se tjusningen i detta... hursomhelst. Lam låt och tämligen lamt framförande.

Just a minute - Jag borde verkligen tycka att detta är urtöntigt och för klämkäckt. Men jag gillar det. Tycker att bröderna verkar genomsympatiska, att kostymerna är snygga och att låten är helt ok. Helt klart bäst sångmässigt.

Empty room - Sanna har ju verkligen ryckt upp sig men jag klarar ändå inte av det här riktigt... känns liksom så ospännande och jag har svårt att få bort tant-vibbarna jag har sedan tidigare. Men kompetent framfört!

Kebabpizza silvovitza - Ja, helt klart bättre än väntat... men ganska spritfixerad text och nje helt enkelt inte något som föll mig i smaken.

One love - Helt okej låt, riktigt bra artister men kändes lite ospännande. Carolas min när hon hörde att de gick till 2:a chansen är ju obetalbar!

vad jag tyckte:
till Globen: Ola och Bröderna
Till 2:a chansen: Lasse Lindh och Häggkvist/Johnsson