fredag, februari 15, 2008

Brrr

Det är så kallt i min lägenhet. Strax över 14 grader i morse till exempel. Nattetid är det ju rätt skönt att ligga under det tjocka täcket men att kliva upp...ja det är betydligt mer plågsamt.

Jag har kommit på att jag måste lufta elementen. Problemet är bara att jag inte vet hur det ska gå till. Min lilla ventileringspip på elementet är nämligen helt utsliten vilket gör att det inte går att använda sådana där luftningsnycklar. Jag försökte nämligen i höstas och tog även hjälp av en händig granne...

Detta gör att jag undrar hur länge sedan det är som de luftades, med tanke på temperaturen så kan man ju misstänka att det var ett tag sen.

Så, nu måste jag hitta någon riktigt bra tång eller skiftnyckel eller liknande. Ett bra helgprojekt. Någon som varit med om samma sak o har några riktigt heta tips på hur jag ska göra? :)

Uppdatering: det beror enligt tämligen säkra källor inte på att elementen behöver luftas utan kanske mer fel på termostaten. Så i helgen ska jag ha ngn slags "operation gfixa problemet". den som lever får se om jag lyckas. T

Till de som planerar att besöka mig i helgen: Klä er varmt!

1 Comments:

Blogger RANA said...

Men snälla vän, 14 grader är liksom inte ens drägligt. Tur att vi går mot varmare tider...

12:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home