fredag, oktober 05, 2007

Hostande Människor

Jag vet hur det känns när allt man kan göra är att hosta. Man känner den där killande känslan i halsen, man vet att situationen är helt fel och att det inte kommer hjälpa. Om en liten stund kommer känslan att komma igen. Men likväl bara MÅSTE man.

Trots detta blir jag irriterad, ja egentligen vansinnig ofta när okända människor hostar. Det känns som att jag håller på att spricka eller gå åt. För att inte tala om de som harklar sig. Om de dessutom skulle ha ovanan att spotta efteråt ja, då blir jag nästan rädd för mig själv och min reaktion.

Jag är helt enkelt ganska hemsk. Stackars människor med kill och rossel i halsen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men här skulle jag vilja komma till din aversions försvar. Det som gör saken är ju HUR människor hanterar sin hosta och sitt harkel. Om man hostar i armvecket och åtminstone försöker skydda andra - fine. Men de som ogenerat hostar rakt ut eller i händerna, eller det allra värsta - NYSER i händerna, så har man rätt att bli arg. Iallafall arg inombords..=)

8:21 em  
Anonymous Anonym said...

Du har inte funderat på att söka hjälp för de problemen? Kan ju inte vara nyttigt att sitta och vara arg på männsikor som är sjuka.

9:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home