onsdag, juli 04, 2007

Vad är det med Gessle...?

...som gör att han är så poppis? Är det de banala texterna, den ledsamma rösten eller de tjatiga melodierna som andas "sommar"? Jag förstår faktiskt ingenting. Jag har väl iof aldrig varit speciellt förtjust. Diggar dock vissa Roxette-låtar men bara om Marie sjunger.

Efter gårdagens framträdande på Allsång förstår jag ännu mindre. Låten är ju kass och det lät verkligen inte bra. Alls. Nej både Måns och framförallt Oh Laura visade defintivt att de är både bättre artister och har bättre material. Nu är jag sådär elak och sågar igen. hm.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gessle har överlevt sig själv. Gyllene Tider var bra, jag diggar dem fortfarande ibland, men att se Gessle traggla sig genom Sommartider än en gång i Allsång på Skansen var bara plågsamt pinsamt.

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppas att du fick ut något av sågningen darling! Annars finns det uppenbarligen många som njuter av banal texter som andas sommar..Till exempel jag;-)

8:23 em  
Blogger Lilly och Charlie said...

ljag håller med dig i din sågning darling...urkass..Oh Laura var ju hur sköna som helst
Syrran

9:37 em  
Anonymous Anonym said...

Oh Laura var bra, men det betyder inte att Gessles texter ska sågas. Hans påstådda banalitet är ju genialisk!

9:58 em  
Blogger Unknown said...

Dom sa: Come on, tiger, visa oss hur det ska va
Han sa: Det gäller att svänga - swing som Louis sa
Dansa runt en dykarklocka - Rock around the clock
och satsa allt man har, ni gör det ganska bra, men

Ooh ooh
Ni dansar inte lika bra som sjömän - la la la la

nuff said. Gessle rockar. Hans nästa singel kommer vara briljant, jag lovar.

10:36 fm  
Blogger Helena och Pontus Karlsson said...

Måns är en duktig artist, men det är inte riktigt schysst att ställa honom emot Per Gessle. Om 30 år på Skansen så skrålas det antagligen fortfarande "Sommartider". Vågar någon sätta en slant på att "Cara Mia" gör det?

9:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home