måndag, juli 02, 2007

Tillbaka igen

Efter några intensiva dagar är jag tillbaka i vardagen. Ska försöka återkomma med lite bilder såsmåningom. Torsdag till lördag var det så riksting i Sundsvall och det var otroligt trevliga dagar. Så mycket snälla, trevliga och roliga människor. Kändes delvis lite konstigt att inte vara en del av göteborgsdelegationen. Stämningen var god under debatterna och jag kände att jag är med i rätt parti :)

Allra störst tillfredställelse kände jag när motioner om att införa språktest och en mer restriktiv flyktingpolitik totalsågades av ombuden. En handfull personer röstade för. Maria Larsson var klockren i talarstolen när det gällde språktest.

Glädje.

Glädjen grumlas dock något av sånt här. Det skrämmer mig. Mycket.

Jag kommer dock aldrig flytta till Sundsvall. Kändes liksom ganska...dött. Men med så många trevliga människor omkring sig spelar det som tur är mindre roll att festunderhållningen är överkäck och tråkig och att lämpligt uteställe spelar riktigt kass musik.

Jag diskuterade med ett par fränder om de trodde att vi skulle träffas på rikstingen om typ 40 år? Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt det ;)

Efter denna otroligt trevliga helg ägnade jag min söndag åt gudstjänst, sol och umgänge med fina opolitiska vänner (naturligtvis med massa politiska åsikter men inte del av den speciella värld som vi aktiva på flera sätt lever i). Det var ganska befriande att få frågan "Vem är Gustav Fridolin"?

Gudstjänsten fick mig för övrigt att känna att jag skulle kunna överväga att bli pingstvän igen.

1 Comments:

Blogger HC said...

Pingstbloder lämnar en aldrig! Du är varmt välkommen tillbaka syster! ;-)

8:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home