fredag, juli 06, 2007

Gamla insändare

Satt och bläddrade igenom en mapp i min mailbox där jag sparat gamla insändare jag skrivit och fått publicerade. Riktigt intressant. Många är dock halvfärdiga, skrivna i stundens hetta. I samlingen återfinns bland annat från 2001 texter om huruvida kristdemokraterna borde förespråka monarki eller inte. Jag var mer rabiat monarki-motståndare på den tiden även om jag fortfarande håller med i sak. Skrev ett svar i Dagen till en man som förespråkade "tredje gången gilt". Fortsatte med en text om "offertalen" i kyrkan som jag tyckte hade blivit mer egofixerade. Klagade sedan på Kale (EU-kritiskt nätverk inom kristdemokraterna) i kristdemokraten, fortsatte med en debattartikel om bristen på kvinnliga talare på de kristna konferenserna 2004, artikel om skriften "kristdemokrati och feminism" och så lite alkohol på det. Det jag tycker är skönt är att jag när jag läser detta så tänker jag oftast "riktigt bra det här". Ödmjukheten är på topp ;)