söndag, mars 04, 2007

Svensk Country?

bild från cdon.com


Ingen har väl kunnat undgå reklamen för Calaisa och deras skiva som sänds för jämnan på TV? I reklamen spelas en bit av låten "Hey Girl". Jag fick skivan av Matilda förra veckan. Jag var relativt posititiv från början och intrycket har bara förstärkts. En bra blandning av olika typer av låtar. En jämförelse med Dixie Chicks är inte långt borta även om orginalet såklart alltid är orginalet. Men jag hoppas verkligen både få se och höra mer av gruppen framöver. I min Mp 3 kommer de definitivt att snurra på promenaderna framöver.




2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eftersom du nyss blivit faster så kan det kanske vara intressant för dig att kunna tolka barnspråk.

Jag hittade följande ordlista över ord som barn över hela världen använder för att komminicera:

Neh = Jag är hungrig!
Heh = Något är obehagligt!
Eh = Jag behöver rapa nu!
Eair = Är bajnödig/har ont i magen!
Owh = Jag är trött - gäsp!

Barn använder dessa ord för att meddela sig innan de börjar gråta. Om man lyssnar noga kan man förstå vad de meddelar och ibland undvika gråt eller i alla fall förstå vad det är som är felet...

Testa gärna ordlistan och lycka till med tolkningen!

1:51 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Jullan!

Vill tipsa dig om en countrymusik sida på internet..
www.svenskacountryartister.com/

Mvh. Lord Lever

8:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home