söndag, mars 04, 2007

Gammal och rädd för mig själv.

Igår kväll strax före midnatt på spårvagnen hem kände jag mig som kommandes från en annan planet. Var o varannan drack öl och pratade HÖGT om både det ena och andra och typ de flesta tjejer använde tiden på vagnen åt att bättre på sminket ett lager till. De var på väg ut och jag på väg hem. Som vanligt. Känner mig gammal men i detta fall är det enbart en skön känsla. Värre blir det väl kanske på andra plan nu när jag närmar mig 25.

Har ägnat min lördag (förutom sedvanlig schlager och frågespel) åt säkerhetspolitiskt rollspel men spelledaren tillika KDU:aren Daniel. Det var grymt kul att ge sig in i en fiktiv värld som ändå hade så många likheter och paraleller till saker som sker på riktigt. Jag spelade allsmäktig general i en militärdiktatur och blev nästan rädd för mig själv när jag hördes argumentera för att folket i landet var glada och inte behöver demokrati eftersom de ju får mat (viss inspiration från SVEK och andra diktaturkramare kunde anas) samt att alla måste värna sitt eget folk och inte har någon moralisk förpliktelse mot andra. Jag var tvungen att berätta för de andra deltagarna att "Jag är inte sån här egentligen". Jag tror att de fattade det :)