tisdag, februari 27, 2007

TV ikväll

Har redan laddat med en omgång bakad kladdkaka med Matilda och snart blir det en omgång till med Lina och Lina framför Gilmore som jag nog får klassa som favvoserien näst efter Cityakuten. Känner att jag kan behöva alla möjlig positiv uppladdning innan jag kollar på Existens. Jag kan verkligen inte först hur man kan byta parti från kristdemokraterna till sverigedemokraterna men uppenbarligen är partivalen inte alltid så ideologiska som vi aktiva politiker ibland kan drömma om. Samtidigt är det ju väldigt positivt att bli av med dessa krafter istället för att de stannar och försöker driva kristdemokraterna i en riktning som vi inte bör gå mot, iaf inte om vi vill bevara någon slags trovärdighet gentemot både kristdemokratisk ideologi men också partiets historiska grund med kopplingen till frikyrkorörelsen i allmänhet och pingströrelsen i synnerhet. Återkommer efter att jag kollat programmet.

2 Comments:

Blogger Emanuel Karlsten said...

Gilmore Girls och cityakuten.. Det låter som att du försöker beskriva min favoritserie: Greys anatomy. Har du sett?
Ett måste. För alla. Jämt.

8:14 em  
Blogger Julia said...

Greys är grymt. Det fick dock flyttas ner från favvolistans absoluta topp-position eftersom det är säsongsuppehåll... 14 mars sitter jag bänkad :)

11:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home