lördag, februari 24, 2007

Jag ska flytta...

Just det, kanske lika bra att meddela det även här. Igår fick jag jobb i Stockholm vilket innebär att jag om nästan precis en månad lämnar Göteborg som varit mitt hem i drygt 4 och ett halvt år. Jag är såklart mycket mycket glad över jobbet, att något nytt händer och inte minst att komma närmre syskonen med familjer plus flera av mina närmsta vänner. Samtidigt känns det såklart extremt vemodigt att lämna denna fantastiska stad: mina fantastiska vänner (inte minst grannen Lina), min församling, mina politiska uppdrag både i parti och kommun, min lägenhet osv. Men men. Det var väl rätt oundvikligt att det skulle bli Stockholm förr eller senare och bättre då med förr. Blir ju bara jobbigare ju längre det dröjer misstänker jag.

Vill här på bloggen rikta två tack lite speciellt för stor förgyllning av min dag:
* Mina älskade föräldrar som besökt mig under dagen. Ompyssling, mat och praktisk hjälp. Skönt att få känna sig liten på jorden.
* Min extra-familj Holmdahl som representerad av Johan o Daniel kom med grattis-till-jobbet-blomma. Ögonen tårades såklart.

Nu: dags att sova bort förkylningen så gott det går.

2 Comments:

Blogger Hannah Ekeroos said...

Välkommen till Stockholm! Vad kul! Men du måste ju berätta vad du har fått för jobb!

11:37 fm  
Blogger Helena och Pontus Karlsson said...

Grattis till jobbet, sen måste man inte bo i samma stad som man arbetar i. Än så länge är det tillåtet att pendla.

10:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home