tisdag, mars 06, 2007

Sorgligt värre

Har precis skrivit och skickat in avsägelser på mina tre politiska uppdrag här i Göteborg. Till det kommer också de partinterna uppdragen som avslutas iom distriktsstämman den 19 mars. Känns verkligen sorgligt. Har diggat min korta (typ 1,5 år) men relativt intensiva period som kommunpolitiker. Finns mycket jag skulle vilja fortsätta jobba med. Mina tre personvalsfrågor tex. 1. Bättre skolhälsovård, även om det finns andra som med kraft driver denna fråga på ett ypperligt sätt. 2. Fler höghus! 3. Nej till kommunal representation med alkohol.

Och en hel del annat. Men som sagt. Ingen idé att ha för mycket ångest av att sluta som politiker. Jag hoppas ju och tror väl kanske också att det blir fler chanser framöver. Men man måste ju försörja sig. Och det gör man icke som fritidspolitiker.