lördag, januari 06, 2007

Tillbaka

Julen är slut, jag är tillbaka i Göteborg och har hunnit få ner julpyntet. Blänger på alla som inte haft vett att ta ner sina stjärnor o liknande (iof borde man väl av bibliska skäl egentligen ha kvar dem över trettondagen...) men efter nyår blir man liksom trött på det. Har också gått igenom hela mitt firande med Johanna precis så ni läsare slipper det denna gång :)

Jag har fått tillbaka rösten. Halleluja. Riktigt jobbigt att inte kunna prata normalt även om delar av omgivningen säkert inte gråtit direkt.

Nu ska jag återgå till mitt liv här. Ska skicka in tenta i moralfilosofi och ägna närmsta tiden åt att skriva en essä som ska innehålla diverse jämförelser mellan några 1900- tals teologeroch strömningar såsom exempelvis befrielseteologi med postmodern teologi. Har inte en aning om hur texten kan bli. Hoppas kunna överraska mig själv och göra nya upptäckter.