torsdag, december 21, 2006

Jag höll mitt löfte...

...och yttrade mig som aldrig förr på en lektion. Vanligtvis sitter jag tyst som en mus och om jag måste säga något blir jag hur nervös som helst. Men inte idag. Jag satte igång direkt och fick ändå en hel del medhåll. Vad som störde mig var att Logstrup fick så mycket kritik för att vara universalistisk. Jag kritiserade denna kritik och frågade vilket samhälle vi kan få utan några som helst universella ramar. "Jamen, det finns ju saker vi måste följa, typ FN". Jamen om FN med majoritetsbeslut ändrar de mänskliga rättigheterna, ska vi bara acceptera det då? Eller vad är det egentligen vi måste följa? FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna uppstod ju inte bara sådär, ur tomma intet. well.

Märker att det är lite svårt att redogöra för detta. Men jag är nöjd med mig själv att jag för en gång skull vågade, att jag fick prata naturrätt och människovärde. Bra julavslutning!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Slutsatsen av det här är att du borde våga lite mer. Det kan inte bli fel!!

12:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home