söndag, december 17, 2006

billigare och billigare

En sak som är rätt intressant (tycker iallafall jag) är att min smärtgräns för hur dyra kläder jag kan tänka mig att köpa hela tiden blir lägre och lägre. Har också diskuterat detta med diverse vänne runder helgen och upptäckt att jag har lägst av alla, även om HC:s ligger rätt nära.
Ungefär så här ser gränserna ut:

Jeans: 600 (men då tar jag verkligen i)
andra byxor: 400
tjock tröja: 350
t-shirt: 200

Detta tillsammans men ett litet shoppingbehov, en extremt praktisk inställning till kläder samt ett småländskt sinnelag gör min garderob till en genomtänkt men ofta också ack så tråkig samling...

5 Comments:

Blogger HC said...

Kan det bero på att du fortfarande titulera dig som student?
Hur är det med skor? Jag har ju för mig att du o jag har köpt nästan likadana Vaga Bond skor...o de var inte de billigaste ;)
När jag köper nya kläder och fundera på pris, så argumentera jag alltid utifrån att det har varit t ex två tidigare vintersäsonger då jag inte har varit i Sverige vilket ledde till att jag inte köpte några kläder alls, därför kan jag nu köpa lite dyrare kläder. Då jag inte har behövt köpa nya vinterkläder, så har jag använt vår- o sommarkläder desto mera vilket har resulterat i att de är helt utslitna och då måste jag ju köpa nya. Eftersom jag använder vår- o sommarkläder mera så behöver de ha bra kvalitet och priset dividerat med användning blir lågt vilket leder till att jag kan köpa även dessa kläder lite dyrare. Är detta kanske dåliga bortförklaringar från min sida? =)

7:57 em  
Blogger Julia said...

visst spelar mitt studentskap in men faktum är ju att jag bara jämfört mig med andra studenter.
Jag tycker ju, precis som jkag skriver i bloggen att du är den som ligge rmig närmast när det gäller detta. så npgra bortförklaringar behövs faktsikt inte. DU kan ju alltid argumentera för din sak.
När det gäller vinterskor har du rätt. Har köpt ett par skor för 995 kronor som jag sedan använde som enda höst/vinter skor under drygt 3 säsonger.

8:01 em  
Blogger HC said...

Jag använde mina en säsong...men som sagt...har varit borta under de övriga =)(+att mina var beiga och mina mörkblå jeans fällde på dem så att de enligt mig blev fula)

8:04 em  
Blogger Julia said...

exakt. och jag tänkte praktiskt och köpte de i svart skinn...

9:01 em  
Blogger Meeri said...

Ååååh, vad glad jag blir. Jag har också gränser!!!

Jeans: 600 (men då tar jag OCKSÅ verkligen i, 300 är lagom, finns i Guatemala snygga för det priset)
andra byxor: 400 (MAX!!! Då ska de vara sjuuukt snygga annars är det 300)
tjock tröja: 350 (Jag har sträckt mig till 400 en gång, men 250 är lagom, helst 199)
t-shirt: 200 (en topp bör kosta 149, men 199 är okej, men inte 229)
Skor: 400 om det inte är Ecco som är ämnade för jobbet

Detta tillsammans med en strikt policy om att inte köpa kläder från vissa länder gör även mitt shoppande mycket litet!

För övrigt tycker ajg att du alltid är snygg!

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home