söndag, december 17, 2006

Lite hederlig söndagsångest

Efter trevlig helg med fina vänner, gudstjänst och mjutning av mina nya skivor (kan inte avslöja vilka förrän efter jul) så kommer den berömda ångesten krypande. Har en ambition att köra riktigt hårt med pluggandet fram till torsdag så jag kan ta ordentligt med jul-ledigt sedan och självklart har jag inte kommit alls så långt som jag borde. Har det någonsin hänt att jag satt upp mål som jag kunnat hålla när det gäller plugg? Knappast. Men sen vet jag ju, oroväckande nog, att det brukar gå bra ändå i slutändan. Så det är väl det som spökar och gör att disciplinen uteblir. Nåväl, det har defintivt varit värre många gånger. Är snart klar med min skriftliga uppgift till moralfilosofin där jag valt att argumentera mot legalisering av dödshjälp. Uppgiften ska lämnas in 15 januari så här får jag godkänt av mig själv. Problemet är dock att det även är andra uppgifter som ska skrivas. Och det är jag som måste göra det.