fredag, maj 15, 2009

Jag lever...

...men är urkass på att blogga för tillfället. Som du ju märker.

Nåväl.

  • Ett riktigt bra nyhetsinslag. Ella protesterar mot planer på försörjningkrav.
  • Bitte Assarmos artikel på Brännpunkt är verkligen läsvärd.
  • Jag har köpt Taylor Swifts skiva. Lättillgänglig smör-country känns väldigt välbehövligt. Kolla tex. in denna låt.
  • Cyklar numera nästan jämt. Men när jag ska hem sent vågar jag inte riktigt. Blir nästan lite rädd för mig själv hur glad jag blir när de där kurerna man ska betala i är obemannade. Känns som att man gör värsta ekonomiska vinsten när man slipper de där två stämplarna på sin remsa. Smålänningen i mig är fortfarande framträdande.
  • Har funderat på en bra definition av renlevnadsmänniska idag. Är bara så trött på att det anses som så "duktigt" att avstå alla onyttigheter. Själv tycker jag lätt att ett sånt avståndstagande kan bli osunt. jaja, jag kanske utvecklar detta någon gång.
  • Ska göra nytt försök att putsa fönster. Förväntar mig att fönstrena iallafall ska bli lite renare efteråt än innan. Låter väl som ett lagom ambitiöst mål.
  • Hjälp vilket tråkigt blogginlägg.