tisdag, april 28, 2009

Snobb-stad

Det som upprör mig mest just nu (förutom alla vanliga källor till Jullan-upprördhet ni vet) är det faktum att cykelpumparna som är utplacerade i city inte går att använda om man inte har typ en ny cykel. Ventilerna fungerar nämligen inte.

Vad är detta för snobberi? Att anta att alla har nya cyklar?

Nej, om jag var kommunpolitiker skulle jag driva frågan om att VERKLIGEN främja cyklandet.

Men nu är jag inte det utan skriver lite här istället och vet ni, jag känner mig redan mindre upprörd. :)

4 Comments:

Anonymous Maria said...

Det är faktiskt såå dåligt att det inte fungerar till ALLA cyklar... ILLA!

8:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Är den sådana här du menar
http://www.stockholm.se/TrafikStadsplanering/Stockholmstrafiken/Cykla/Cykelpumpar/?

/Ida

9:23 fm  
Blogger Julia said...

precis en sån :)usch nu blev jag nästan på dåligt humör igen!

9:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Rekommenderar en liten ventilattrapp, har själv skaffat en på Claes Ohlson. Gör att man enkelt kan pumpa där det är avsett för "bil"-ventil. Hör med Pappsen för mer detaljer!

/Pa

8:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home